Thursday, January 21, 2016

BISNES HANYA JUAL BUSINESS PLAN - PENIPU BESAR - HAI-O MARKETING

Semalam ada jumpa kenalan di area Kelantan ni atas urusan bisnes.
Tiba-tiba beliau pun offer dia punya bisnes.

"DUDUK SAJA, TAPI DUIT MASUK DALAM AKAUN TAK HENTI-HENTI"

Saya tanya la, "Jual produk apa?"
Dia cakap tak boleh bagitau

Tanya lagi, "Jual servis ke?"
Dia cakap tak boleh bagitau, datang ofis baru kita explain.
Tapi dah ramai join dengan dia, sampaikan tak terlayan call orang-orang kita yang nak join.

Okay lah, saya boleh terima bab
"duduk saja tak buat apa-apa, duit masuk tak henti-henti" dan
"orang cari kita tak henti-henti untuk join bisnes ni"

TAPI PERSOALANNYA,

Kalau BISNES,
Mesti ada yang kita perlu buat untuk kita dapat income,
Such as Jual Barang, Jual Produk, Jual Servis,
Mesti yang kita perlu POWER PROMOTE servis kita, baru orang akan cari kita.

Tapi yang saya jumpa semalam,
"DUDUK SAJA, DUIT MASUK TAK HENTI-HENTI".
Macam tak masuk akal, dan memang tak masuk akal tanpa buat apa-apa duit masuk.

Dan kita pun tak tahu dari mana sumber pendapatan kita.
Sebab kita pun tak buat apa-apa. Jadi memang amat meragukan sangat-sangat.

Memang ramai la yang join sebab kerja apa yang duk saja dan duit masuk tak henti-henti. I bet, dah ribuan Melayu kita yang join sebab memang dah popular dengan nak hasil senang TANPA buat kerja.

Kita pun atas sebab nak tahu apa yang diorang buat ni, sampaikan boleh duit masuk tanpa buat apa-apa,
Kita baca lah website, facebook diorang.

Rupa-rupanya bukan jual produk, tapi jual business plan.
Mana taknya,
kalau masuk RM30,000 dapat pulangan RM110,000. 
TANPA BUAT APA-APA.

Bukan nak burukkan sesiapa, tapi kalau kita fikirkan logic akal. Mana mungkin boleh dapat income berkali-kali ganda, UNLESS ada SOMETHING yang tak CLEAR.

Dan ini berkaitan dengan HALAL-HARAM rezeki kita.

Biasanya yang terkena dengan SKIM CEPAT KAYA macam ni, akan serik & tolak segala peluang bisnes yang ada selepas-selepas ni sebab dah fobia.
Walaupun jumpa dengan bisnes yang betul-betul, bukan sekadar JUAL BUSINESS PLAN saja.

Kalau bisnes dia tu bisnes yang betul-betul
Mesti dia boleh sebut apa yang dia buat
Apa produk yang kita perlu jual
Untuk capai income tu.

************************************************************************

Kalau bisnes, tapi tak boleh cakap apa servis, apa produk, moga-moga kita jauhkan diri sebab ada sesuatu yang diorang nak sembunyikan dari kita.

Kalau orang tanya buat bisnes apa?
Saya boleh jawab, saya jual Premium Beautiful di bawah support Sahajidah Hai-O Marketing yang dah 23 tahun di Malaysia & diiktiraf penuh oleh kerajaan Malaysia.

Kalau tipu, 5 tahun pun tak dapat nak bertahan tau.

Kalau yang sebelum ni ada yang cakap Hai-O Marketing ni penipu sebab tinggalkan orang selepas dah dapat modal.
Sebenarnya hal tu dibuat oleh hanya ahli-ahli yang tak bertanggungjawab yang menyeleweng dan tak berada di landasan yang betul.
Ramai sangat yang saya sendiri jumpa, tertipu dengan orang-orang yang tak bertanggungjawab ni.
Memang amat kejam & menganiaya orang lain yang nak berhijrah .

Polisi syarikat kami, memang amat telus dan memang kita tahu, nampak detail hasil income kita dari mana, hasil sebab apa.
Dan saya mewakili syarikat Sahajidah Hai-O Marketing memohon maaf atas kesilapan orang-orang lama yang tidak mematuhi peraturan syarikat sehinggakan menjejaskan nama baik Sahajidah Hai-O Marketing.

Kami berbisnes atas landasan yang betul dan mendapat FULL SUPPORT daripada syarikat dalam mengembalikan nama baik syarikat dengan servis yang betul dan sokongan yang padu pada semua yang ingin berjaya bersama-sama Sahajidah Hai-O Marketing.




13 comments:

  1. boss, saya sudah bertahan 12 tahun lebih dalam bisnes hai-o dan masih rasa hai-o merupakan platform terbaik.. jangan salahkan sistem syarikat, boss.. syarikat dah byk menang reward.. masuk FORBES pun byk kali.. saya nasihatkan boss buat kajian balik sebelum membuat perkara sia sia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dan semangat pagi sahabat,, tlg check balik ,,saya sgt tidak bersetuju dgn kata² yg anda sampaikn tu..sy mula masuk ahli jtxArmy858 start dari bulan 2/2020..dan pada 10hb syarikat membayar gaji masuk dlm akaun sy berdasarkan point bv yg sy perjuangkan..alhamdulilah biz ni sgt membantu..tidak perlu loan bank sampai beribu² bosku..hanya bermodalkn rm47 ..dan keluarkan modal dlm rm200 hanya disiplin modal tersebut anda layak berjaya..add fb sy..kocik kociko

      Delete
  2. saya baru join hai o april lepas, alhamdulillah..x ada yg x kena pada pandangan sy, sebab sy hanya mula dgn yuran ahli sebanyak rm50 dan tiada syarat kn buat belian bnyk mn, yg sy dapat ialah ilmu berniaga dr upline2 sy yg iklhlas & saling bantu membantu, beri sokongan

    ReplyDelete
  3. Terbaik... strategik marketing tuan untuk menarik org membaca tentang hai o....

    ReplyDelete
  4. Sy ada join sahajidah hai o melalui vle grup, sy diyakinkan utk buat pinjaman sbnyk rm21k, ms jumpa upline bnyk yg x diterangkn dgn jelas, katanya sng je join vle akan diajar jual brg2 secara online melalu fb ads, x perlu cari org sbb org yg cari kita...katanya lg dlm bisnes ni xde org di atas xde istilah org d bwh, sama level...alih2 bila dh join disuruh jual offline dlu, mknanya kena jual pd org sekeliling la dlu...bonus hnya dpt pd bln prtama...bln kedua xde bonus, bila d tnya bru bgtau kena restock bru dpt bonus ����...4 bln join x dpt jual pun lg secara online sbb fb ads x approve...nk buat fb ads pun kena menipu, buat testimoni sndiri...kena selfie bagai...sblm tu x diterangkan mcm tu pun...bbrp bln lepas tu diberitahu klu setakat jual produk x dpt untung byk, kena sponsoring...maknanya kna cari org la tu...knp guna istilah org cari kita...mengelirukan...bg sy ini satu penipuan dan penganiayaan...mgkin produk hai o x slh tp yg slh adalah grup2 sebegini yg mengelirukan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam-macam kan dorang ni Nur.. Nur berniaga dgn VLE sape yg cter?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. �� Siapa yg ajak awak join ? Sy baru dftar ahli

      Delete
    4. Sama la...saya pun terjebak macam Nur dgn VLE.seksa menanggung beban loan dana 21k.brg xblh jual...tggu upline nak ajar online banyak alasan.at last dia mntk password fb kita and dia yang nak setting fbads untuk kita...duit hbs lg running fbads...setahun saya sabar dan ikut kehendak upline yang nak kita sanjung dan daulat dorg mcm tuhan...mcm rezeki kita kat tgn dorg...yang upline tau nak push kita restock tiap bulan...nak korek modal kat mana nak restock klau brg lama pun xhbs jual???

      Delete
  5. STG gune produk valid seperti Hai-O utk kegiatan bisness jual air liur diorg jerk..
    Mentor diorg ialah Azizan Osman kantoi fake PHD tu...

    Hakikatnye jual produk Hai-O bukn mcm goreng pisang der..
    Tapi baiselh org melayu cpt terpedaya dgn RM50 dpt untung berjuta...Sungguh Naif...
    Ye RM50 utk daftar sbgai ahli shje, habis smpi suruh ahli wat pinjaman pe jadah ?

    Konsep asas perniagaan..ade Modal > Produk > Keuntungan...
    Tiga key basic saling kait mengait...Kalau salah satu tiada dan janji bulan dan bintang, maka bair jauhkn diri anda.

    ReplyDelete
  6. Saya join Amway.. Produk Amway semua ada jaminan wang dikembalikan kalo tk berpuas hati, even yuran keahlian pn ada jaminan wang dikembalikan kalo kita resign walaupun dh masuk tahun ke 2 dn keatas kita jd ahli

    ReplyDelete
  7. 21k ok lg...sy kne 70k jual pb bodoh tu...sme kne mcm cik nur tu bile da msuk bru tawu kne head hunting .seksa byr bnda bodoh tu....10thun...ni berbaki 4thun lg....da la upline tu mbr baik sndri . Smpai skrg aku mmg x blh dgr bnda ni...pns ati aku

    ReplyDelete
  8. Aku pula terkena masa zaman 369 dahulu,mulanya aku tak mahu join, tapi pandai si kawan isteri aku ni pi pujuk isteri aku ajak join dan ajak isteri aku join, konon isteri aku la yang buat tapi menggunakan loan nama aku, aku memang tolak tapi lagi ditolak lagi kawan bini aku tu kerap call dan pujuk, tengok macam bersungguh -sungguh kawan bini aku ni, seolah-olah memang nak menolong kami keluar dari "zon selesa" katanya,dan berjanji macam-macamlah kat aku, aku pun join la buat loan RM21K,pada mulanya ok la walaupun aku tak berapa nak mengerti lagi masa tu,skripnya sama juga macam aku baca komen-komen yang lain dapat bonus pada bulan pertama RM4k,ringkas ceritanya sepanjang aku lalui tu barulah aku faham rupanya kalau nak dapat bonus lagi kena cari downline yang sanggup buat loan 21k barulah dapat bonus, penapis air Bio Aura yang dibeli tu upline tak push dan tak ajar aku pun cara nak jual ke nak lariskan jualan ke yang dia push hanyalah cari downline je,pastu pelan-pelan dia macam nak tinggalkan aku sampai suatu ketika dia kata pada aku "Kau kena buat sendirilah kalau tidak bila kau nak naik" aku rasa macam nak hayun penumbuk pun ada tapi fikir perempuan je, pastu terus biarkan aku je.Aku rasa macam kena main je,dan aku baru sedar rupanya kalau nak dapat bonus kena cari orang yang sanggup buat loan RM21k ada lah bonus,bukan fokus pada jualan produk,dan aku jadi tak sanggup nak menganiaya orang, aku berhenti buat, dan sekarang walaupun aku redha apa yang jadi pada aku tapi untuk kawan bini aku tu aku tak kan benarkan isteri aku berhubung lagi dengan dia lagi dan putuskan segala hubungan kalau jumpa tengah jalan pun jangan ditegur lagi buat selamanya seumur hidup dan aku haramkan kaki kawan bini aku tu jejakkan kaki ke rumah aku lagi

    ReplyDelete