Sunday, May 10, 2015

KERJA KERAS, PULANGAN BIASA-BIASA SAJA

Betul kan apa yang gambar tu tunjuk kat atas kan?
Walaupun masa kerja kita 8Jam sehari, tetapi mesti keluar pergi kerja jam 6.00pagi lagi kan? Balik kerja pula pukul 9.00malam baru sampai kat rumah.

Setiap hari macam ni lah kehidupan kita, lebih-lebih lagi yang kerja di Bandaraya Kuala Lumpur. Masa habis disa-siakan di atas jalan, melayan traffic jam yang tak pernah ada penghujungnya.

Gaji yang kita dapat pun, cukup sekadar untuk bayar hutang piutang yang semakin hari semakin bertambah. Kadang-kadang terpaksa skip bayar hutang disebabkan ada perkara yang tidak diingini berlaku.

Cuba tanya diri kita, adakah ini yang kita nak?
Sejak kecil kita dididik supaya belajar pandai-pandai, untuk BEKERJA!!!
Bukannya untuk berjaya!!!
Sebabnya di dalam minda kita, memang dah setting, untuk BERJAYA, PERLU KERJA DENGAN ORANG.

Sebenarnya pemikiran sebegitu tidak betul. Apa yang kita perlu buat untuk berjaya, kita perlu work smart. Bukan bermaksud kita kerja sebagai peguam, doktor, pilot, menteri.
Berjaya bermaksud kita bahagia dengan apa yang kita buat, apa yang kita suka buat.

Kajian menunjukkan 89% daripada orang awam yang bekerja, tidak suka untuk turun bekerja, kerana mereka terpaksa buat apa yang mereka tidak minat. Tetapi TERPAKSA kerana perlunya untuk cari wang sara hidup.
Akhirnya, terpaksa buat apa yang kita tak suka sehingga lah pencen. Masa, umur, jangka hayat kita cuma dihabiskan kepada benda yang akan kita sesalkan bila di hujung usia kita nanti.

Masa kerja yang panjang membataskan masa kita bersama keluarga. Dalam keluarga, tiada yang lebih penting selain daripada masa emas bersama keluarga. Rugi jika kita hanya mementingkan kerja dan menolak mereka ke tepi, kerana kelak anak-anak kita akan membesar dengan cepat dan akan membina keluarga mereka sendiri. 
Bila kita tua nanti, kemungkinan kita berada di rumah orang-orang tua lebih tinggi kerana anak-anak tidak ada yang nak jaga kita.

************************************************

Kami yang dah jumpa jalan untuk mengatasi masalah ni.
Betul akan jadi masalah bila anak-anak komplain kita tak ada masa kat rumah, kasih sayang tak cukup.
Masalah juga bila isteri dah berbunyi, tuduh bukan-bukan, ada perempuan simpanan la, disebabkan selalu balik kerja lewat.

Cuba cari alternatif lain untuk BERJAYA...

Kami dah jumpa alternatif, bila bekerja bersama TLC, kami ada kebebasan masa, yang akan lead kita kepada kebebasan kewangan.

Apa lagi yang kita perlukan selain daripada kedua-dua item ni?
Bila dah bebas kewangan, bebas masa, kita boleh luangkan seberapa banyak masa bersama dengan keluarga tanpa kita risau lagi untuk turun kerja awal pagi dan balik kerja lewat malam.


Dengan berbekalkan SOHOBIZ (Small Office Home Office Business), kami boleh bekerja dari rumah dan mempunyai masa kerja sendiri yang tak perlu mendapat keizinan daripada sesiapa untuk buat apa-apa pun.
  • Kita adalah Bos kepada diri kita sendiri. 
  • Jadual kerja kita yang aturkan sendiri. 
  • Berapa income yang kita nak, kita akan usahakan sendiri.
Saya yakin berapa ramai individu di luar sana mengimpikan 3 item berapi ni, tetapi masih lagi dibelenggu oleh ketakutan yang tidak ada kebenarannya. Belum buat lagi, awal-awal dah takut.
Resepi kami, bila terasa takut, maknanya benda tu adalah baik, jadi kami akan paksa diri kami untuk buat juga.

Tiada apa yang mustahil sebab kami dah ada bukti kukuh yang buatkan kami lebih kuat. Kami ada mentor Multi-Millionaire yang dah memang diiktiraf dengan simpanan dalam akaun yang mencecah 8 ANGKA!!!!
 

Jadi jika bekerja kuat dalam bisnes ni, memang lagi cepat untuk dapat 3 Item Berapi tadi. Di samping dapat lagi benefit lain daripada syarikat yang tidak pernah terbayang di fikiran kita sebagai orang kebiasaaan ni.


 Percutian PERCUMA ke EROPAH

Majlis Gilang Gemilang Untuk Usahawan Berjaya

 Tiada masa lagi untuk fikir, untuk menunggu. Kita buat apa yang perlu untuk kehidupan kita 

Hubungi saya 24/7
+60145002339

No comments:

Post a Comment